Volkswagen TOUAREG DAKAR
Rok budowy: 2005
Silnik: 5,0 V10 TDI
Moc silnika: 313 KM
Max. moment obr. Nm przy obr./min.: 750/2000
VW Touareg Dakar, zbudowany przez vw motorsport jako szybki serwis dla teamu VW, unikat na skalę światową, z homologacją FIA, wzmocnione zawieszenie, amortyzatory VW Racing z dodatkowym chłodzeniem i regulacją ciśnienia, bezpieczny zbiornik paliwa, fotele sportowe, 6 punktowe pasy bezpieczeństwa, aluminiowe płyty osłaniające podwozie , klatka bezpieczeństwa , opony 18", blokady dyferencjałów, skrzynia biegów z dodatkowym chłodzeniem, odłączany ABS, halda Terra Trip, GPS, alternator chłodzony olejem wzmocniony do 200amp, pełne dodatkowe wyposażenie rajdowe.
Samochód zbudowany dla mechaników Juty Kleinschmidt, jako szybki serwis.
Informacja prasowa z VW:
„6 stycznia w Lizbonie wystartował Rajd Dakaru. Volkswagen chce wygrać i wystawił do rywalizacji cztery sztuki Touarega Race. Zaplecze techniczne i personalne w czasie imprezy zapewni załodze vw tuzin (prawie) seryjnych touaregów po liftingu.
Dlaczego prawie seryjnych? Touaregi, które przy sprzyjających wiatrach przejadą przez ponad 2 tygodnie prawie 8 tys. Kilometrów mają większe i mocniejsze zbiorniki paliwa, osłony przeciw piaskowi, klatkę bezpieczeństwa, szelkowe pasy oraz inaczej zaprogramowaną nawigację. Chromowana chłodnica, z pietyzmem wykonane wnętrze, 2,5-litrowy turbodiesel, napęd na cztery łapy i 6-biegowa skrzynia manualna są całkowicie seryjne.”
Wnętrze:
* 3 fotele kubełkowe Recaro,
* pasy 6-cio punktowe Schrot,
* rozbudowana klatka bezpieczeństwa,
* halda - komputer rajdowy Terra Trip,
* odpięte lub wymontowane poduszki powietrzne,
* w miejscu air bagu pasażera zamontowano kompresor powietrzny,
* instalacja do rajdowego GPS-u,
* odłączany ABS.
Koła:
Obecnie 255/60r18 good year ultra grip 7
Koła na których samochód startował w Rajdzie Dakar:
265/70R17 z oponami BF Goodrich All Terrain, felgi 17" oryginał VW
(seryjnie w V10 TDI 255/55R18)
Hamulce mniejsze niż seryjne umożliwiające montaż kół i felg 17”.
Zawieszenie:
Zawieszenie gwintowane firmy 4grip wykorzystujące amortyzatory fox z zewnętrznym zbiornikiem gazu. Możliwa regulacja twardości i wysokości.
Podwozie:
Dyferencjały, silnik, skrzynia i progi osłonięte płytami wykonanymi najprawdopodobniej z duralu stosowanego w przemyśle lotniczym.
Wzmocnione dyferencjały przedni i tylny.
Silnik:
Alternator hermetycznie zamknięty i chłodzony olejem.
Silnik seryjny v10 TDi.